FMoLE_ Fuzzy Map of Liquid Education
[Español] | [English] |
La propuesta ‘Fuzzy Map of Liquid
Education’ es un proyecto ideado y dirigido por
Sylvia Molina en colaboración con el grupo de investigación INDEVOL (Facultad
de Bellas Artes- Universidad de Castilla la Mancha), el i-DAT de la Universidad
de Plymouth (Reino Unido) y el College of Art de la misma ciudad. Como antecedente podemos hablar de la revista interactiva
ANT (“Arte y Nuevas Tecnologías”) en el año 2007 en donde los contenidos se
planteaban como si de un ‘cadavre exquis’ se tratara, creados en base a la
introducción de metadatos colaborativos con autores y artículos.
La propuesta actual, ‘Fuzzy Map of Liquid Education’ (a partir de ahora FMoLE) no sólo se vincula a contenidos textuales sino a la inclusión de imágenes, fotografías, videos… donde el usuario puede contribuir y redistribuir a través de una interfaz dinámica. Una relación semántica caracterizada por categorías o tags dentro de una interfaz dinámica y a su vez evolutiva (invisible –Weiser- en base al aprendizaje del sistema de la intencionalidad del usuario) para acercarnos a una nueva forma de acceso, gestión y distribución del conocimiento. FMoLE parte de varias investigaciones anteriores y de encuentros de intereses. Por un lado, la línea principal de investigación del grupo de investigación INDEVOL y en segundo lugar, el ámbito en el que se encuentra (creatividad y educación) –Facultad de Bellas Artes & College of Art-. |
The ‘Fuzzy Map of Liquid
Education’ proposal started with a 2007 project
for the ANT (Art and New Technologies from the spanish “Arte y Nuevas
Tecnologías”) Review where contents were raised like if of an ‘cadavre exquis’
it were, created on the basis of the introduction of collaborative metadata
with authors and articles.
The current proposal, ‘Fuzzy Map of Liquid Education’ (hereinafter FMoLE) not only ties itself to
textual content but also to the inclusion of images, photographs, videos… where
users can contribute and redistribute throughout a dynamic interface. A
semantic relationship characterized by categories or tags within a dynamic
interface and in turn evolutionary (invisible —Weiser— based on learning the
intentionality of the system’s user) in order to approach us to a new form of
access, management and sharing of knowledge.
FMoLE starts from several previous investigations and meetings of
interest. On one hand, the main research topic of the INDEVOL research group
and on the other, the field in which is located (creativity and education),
Faculty of Fine Arts & College of Art–.
There
are many current researches and theories about new educational paradigms as the
one proposed by the British educator, writer and lecturer Sir Ken Robinson. PhD
Robinson is considered an expert on issues related to creativity, quality of
education, innovation and human resources as well as the importance of
creativity in education. His proposal, to rethink and restructure the education
system inherited from the Industrial Revolution, in another more suited to the
new current systems based on creativity
|
No comments:
Post a Comment